Obchodní podmínky

OBCHODNÍ
PODMÍNKY



Veselá
rýže – Mgr. Tereza Novák Břečková

sídlo:
tř. Masarykova 132, 698 01 Veselí nad Moravou

IČO:
21157723
Tel.: +420 720 534 019
E-mail:
info@veselaryze.cz
www.veselaryze.cz

fyzická
osoba podnikající na základě živnostenského oprávnění a
zapsaná v živnostenském rejstříku



  1. Obecná
    ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky
    (dále též „
    VOP
    nebo „
    obchodní
    podmínky
    “)
    podnikatelky: 

    Mgr. Tereza Novák Břečková
    ,
    se sídlem tř. Masarykova 132, 698 01 Veselí nad Moravou, IČO:
    21157723 (dále jen „
    prodávající“),
    upravují v souladu s ustanovením § 1752 zákona
    č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších
    předpisů (dále jen „
    občanský
    zákoník
    “ nebo
    OZ“),
    vzájemná práva a povinnosti stran vzniklé mezi
    prodávajícím jako podnikatelem a jinou osobou (dále jen jako
    kupující“)
    na základě nebo v souvislosti s kupní smlouvou
    uzavřenou prostřednictvím webového rozhraní umístěného na
    internetové adrese 
    veselaryze.cz provozovaného
    prodávajícím (dále také jako „
    internetový
    obchod
    “),
    jejímž předmětem je prodej zboží ze sortimentu internetového
    obchodu na základě objednávky kupujícího (dále jen jako
    kupní
    smlouva
    “).

  2. Tyto VOP jsou závazné pro
    všechny kupující z internetového obchodu, tj. pro fyzické
    i právnické osoby, a jsou nedílnou součástí kupní
    smlouvy. Těmito VOP se řídí i právní vztahy stran, tedy práva
    a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím, před uzavřením
    kupní smlouvy.

  3. Pro účely těchto VOP se
    pod pojmem „
    spotřebitel
    rozumí každý člověk, tj. fyzická osoba, který mimo rámec
    své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu
    svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním
    jinak jedná. Není-li výslovně uvedeno jinak, vztahuje se to, co
    je v těchto obchodních podmínkách sjednáno pro kupujícího,
    rovněž na kupujícího, který je spotřebitelem. Není-li
    výslovně uvedeno jinak, vztahuje se to, co je v těchto
    obchodních podmínkách sjednáno pro spotřebitele, pouze na
    kupujícího, který je spotřebitelem.

  4. V případech, kdy
    kupující je fyzickou osobou a jedná při objednávání zboží
    v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci
    svého samostatného výkonu povolání nebo je právnickou osobou,
    neuplatní se na něj ochrana spotřebitele dle těchto VOP,
    zejména se neuplatní ustanovení týkající se odstoupení
    kupujícího, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy.

  5. Aktuální znění VOP je
    též uveřejněno na internetové
    adrese 
    https://veselaryze.cz/obchodni-podminky/,
    kde se s nimi může kupující seznámit.

  6. Výslovně je vyloučeno
    použití jakýchkoliv jiných všeobecných smluvních, nákupních
    nebo obchodních podmínek kupujícího.

  7. Při výkladu smluvní
    dokumentace má přednost individuální ujednání v kupní
    smlouvě před VOP.

  1. Objednávka zboží a
    uzavření kupní smlouvy

  1. Zboží prodávající
    nabízí prostřednictvím internetového obchodu. Jedná se o
    smyslové hračky, případně o pomůcky ke hraní či didaktické
    pomůcky.

  2. Na základě registrace
    provedené v internetovém obchodu prostřednictvím e-mailové
    adresy může kupující vstupovat do svého profilu (dále jen
    účet
    zákazníka
    “) a
    z něj provádět objednávku zboží. Přístup k účtu
    zákazníka je zabezpečen uživatelským jménem (e-mailovou
    adresou kupujícího) a heslem. Kupující není oprávněn umožnit
    využívání uživatelského účtu třetím osobám.

  3. Kupující může provádět
    objednávku zboží v internetovém obchodu i bez registrace
    účtu zákazníka.

  4. Kupující je povinen při
    registraci účtu zákazníka a/nebo při objednávání zboží
    v internetovém obchodu poskytnout pravdivé, přesné,
    aktuální a kompletní údaje. Údaje uvedené v účtu
    zákazníka je povinen kupující při jakékoliv jejich změně
    aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v účtu zákazníka
    nebo při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány
    za správné a prodávající nenese odpovědnost za jakékoliv
    škody způsobené uvedením nepravdivých, nepřesných,
    neaktuálních nebo nekompletních údajů kupujícím.

  5. Kupující objednáním
    zboží na internetovém obchodu potvrzuje, že je právně
    způsobilý k uzavření kupní smlouvy.

  6. Za účelem objednání
    zboží je kupující povinen vyplnit v internetovém obchodu
    objednávkový formulář, který obsahuje zejména popis
    objednávaného zboží a jeho množství, informaci o dostupnosti
    zboží, způsob doručení zboží, způsob úhrady kupní ceny
    zboží a nákladů spojených s balením a dodáním zboží,
    údaje o kupujícím. Kupujícímu je umožněno před odesláním
    objednávky prodávajícímu zkontrolovat a měnit údaje, které
    do objednávkového formuláře vložil.

  7. Kupující může
    v objednávkovém formuláři vložit slevový kód, který
    obdržel například formou kupónu při svých minulých nákupech
    či formou tzv. akční nabídky u prodávajícího.

  8. Závaznou objednávku odešle
    kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko
    „Odeslat
    objednávku“

    nebo obdobně označené tlačítko umožňující odeslat
    objednávku kupujícího prodávajícímu (dále jen „
    závazná
    objednávka
    “).
    Po obdržení objednávky prodávajícím prodávající bez
    zbytečného prodlení potvrdí kupujícímu její přijetí, a to
    na e‑mailovou adresu uvedenou kupujícím v účtu
    zákazníka nebo v objednávkovém formuláři. K uzavření
    kupní smlouvy dochází okamžikem, kdy prodávající odešle
    kupujícímu potvrzení o přijetí objednávky. Z potvrzení
    objednávky se považuje i doručení faktury na e‑mailovou
    adresu kupujícího.

  9. Kupující bere na vědomí,
    že prodávající není povinen uzavřít s kupujícím kupní
    smlouvu, a to zejména pokud kupující dříve podstatným
    způsobem porušil jinou kupní smlouvu nebo VOP, pokud objednávka
    kupujícího neobsahuje veškeré požadované údaje nebo
    prodávající není schopen objednávku kupujícího uspokojit o
    skutečnosti, že prodávající s kupujícím kupní smlouvu
    neuzavře, je prodávající povinen bez zbytečného prodlení
    kupujícího vyrozumět, a to na e-mailovou adresu uvedenou
    kupujícím v účtu zákazníka a/nebo v objednávkovém
    formuláři.

  10. Kupní smlouvou se
    prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá zboží, které
    je předmětem koupě, a umožní mu nabýt k němu vlastnické
    právo, a kupující se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí
    prodávajícímu kupní cenu a náklady spojené s balením a
    dodáním zboží ve sjednané výši.

  11. Kupující souhlasí
    s používáním komunikačních prostředků na dálku při
    uzavírání kupní smlouvy, přičemž náklady vzniklé při
    používání komunikačních prostředků si hradí kupující
    sám.

  1. Kupní cena zboží,
    náklady spojené s balením a dodáním zboží, platební
    podmínky

  1. Webové stránky
    internetového obchodu obsahují informace o zboží nabízeném
    prodávajícím k prodeji, kupní ceně zboží, která je
    uvedena v Kč včetně daně z přidané hodnoty (dále
    jen „
    kupní
    cena
    “). Kupní
    cena zboží zůstává v platnosti po dobu, kdy je zobrazována na
    webových stránkách internetového obchodu. Rozhodující pro
    určení kupní ceny zboží je okamžik odeslání závazné
    objednávky kupujícím prodávajícímu prostřednictvím
    objednávkového formuláře.

  2. Součástí kupní ceny
    nejsou náklady spojené s balením a dodáním zboží
    kupujícímu. Náklady spojené s balením a dodáním zboží jsou
    určeny podle způsobu a místa dodání zboží, které si
    zákazník zvolí, jsou uvedeny v objednávkovém formuláři a
    kupující se tak s nimi může seznámit před odesláním
    závazné objednávky (dále jen „
    náklady
    spojené s balením a dodáním zboží
    “).
    Výše nákladů spojených s balením a dodáním zboží
    uvedená v objednávkovém formuláři platí v případech,
    kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky
    nebo do jiného státu, který prodávající v objednávkovém
    formuláři nabízí. Odesláním závazné objednávky kupující
    souhlasí s tím, že ke kupní ceně budou náklady spojené
    s balením a dodáním zboží připočteny a zavazuje se je
    uhradit.

  3. Kupní cenu zboží a
    náklady spojené s balením a dodáním zboží je kupující
    povinen uhradit prodávajícímu předem, a to některou z níže
    uvedených možností:

    1. platební kartou online,
      kdy je kupující přesměrován na platební bránu;

    2. na dobírku

    3. případně jiným
      způsobem, který nabízí prodávající.

  4. V případě
    bezhotovostní platby prostřednictvím platebního systému a
    bezhotovostní platby platební kartou je kupní cena splatná bez
    zbytečného odkladu po odeslání objednávky, přičemž
    prodávající není povinen odeslat zboží před obdržením
    platby. V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při
    převzetí zboží. Povinnost kupujícího uhradit kupní cenu a
    náklady spojené s balením a dodáním zboží je splněna
    okamžikem připsání příslušné finanční částky na
    bankovní účet prodávajícího nebo v případě dobírky
    jejím uhrazením doručovateli.

  5. Po uhrazení kupní ceny a
    nákladů spojených s balením a dodáním zboží vystaví
    prodávající kupujícímu účetní nebo daňový doklad –
    fakturu a zašle jej bez zbytečného prodlení na e-mailovou
    adresu kupujícího uvedenou v účtu zákazníka nebo
    v objednávkovém formuláři.

  1. Podmínky dodání zboží

  1. Prodávající připraví
    zboží k dodání kupujícímu po řádné úhradě kupní
    ceny a nákladů spojených s balením a dodáním zboží,
    přičemž:

    1. zboží, u kterého je
      uvedena informace o dostupnosti „skladem“, prodávající
      připraví k dodání zpravidla do 3 pracovních dnů od
      uhrazení kupní ceny a nákladů spojených s balením a
      dodáním zboží;

    2. zboží, u kterého je
      uvedena informace o dostupnosti „předobjednávka“ spolu
      s předpokládaným termínem dodání, prodávající
      připraví k dodání bez zbytečného odkladu poté, co je
      zboží objektivně k dispozici;

    3. zboží, u kterého je
      uvedena jiná informace o dostupnosti, prodávající připraví
      k dodání, je-li to možné a po individuální dohodě
      s kupujícím.

  2. V případě, že
    prodávající nemůže zboží za původních podmínek dodat nebo
    se stane plnění nemožným, má prodávající právo odstoupit
    od kupní smlouvy. O odstoupení od kupní smlouvy je
    prodávají povinen vyrozumět kupujícího neprodleně poté, co
    zjistí, že není schopen zboží kupujícímu dodat. V případě,
    že kupující již zcela uhradil kupní cenu a náklady spojené
    s balením a dodáním zboží, vrátí prodávající
    kupujícímu finanční prostředky v plné výši stejným
    způsobem, jakým je od kupujícího obdržel.

  3. Kupující si
    v objednávkovém formuláři zvolí způsob dodání zboží,
    a to některou z níže uvedených možností:

    1. osobní odběr;

    2. výdejní místo nebo
      výdejní box poskytovatele doručovacích služeb;

    3. doručení na adresu
      určenou kupujícím prostřednictvím poskytovatele doručovacích
      služeb.

  4. Zvolí-li kupující jako
    způsob dodání zboží osobní odběr, je povinen si zboží
    převzít v kamenné provozovně prodávajícího umístěné
    na adrese – tř. Masarykova 132, Veselí nad Moravou, 698 01.
    Prodávající informuje kupujícího na e-mailové adrese uvedené
    v účtu zákazníka a/nebo objednávkovém formuláři o tom,
    že zboží je připraveno k převzetí. Kupující je povinen
    převzít zboží od prodávajícího v rámci provozní doby
    kamenné provozovny, a to nejpozději do 5 pracovních dnů od
    okamžiku, kdy mu prodávající zašle na e-mailovou adresu
    informaci o tom, že je zboží připraveno k převzetí.

  5. Zvolí-li kupující jako
    způsob dodání zboží výdejní místo nebo výdejní box
    poskytovatele doručovacích služeb, prodávající předá zboží
    k doručení poskytovateli doručovacích služeb a informuje
    kupujícího na e-mailové adrese anebo telefonním čísle uvedené
    v účtu zákazníka a/nebo objednávkovém formuláři o tom,
    že zboží bylo předáno poskytovateli doručovacích služeb
    k doručení. Zboží bude následně doručeno kupujícímu
    v expediční lhůtě poskytovatele doručovacích služeb.
    Kupující je povinen převzít zboží na výdejním místě nebo
    ve výdejním boxu ve lhůtě stanovené poskytovatelem
    doručovacích služeb.

  6. Zvolí-li kupující jako
    způsob dodání zboží doručení na adresu určenou kupujícím
    prostřednictvím poskytovatele doručovacích služeb, prodávající
    předá zboží k doručení poskytovateli doručovacích
    služeb a informuje kupujícího na e‑mailové adrese anebo
    telefonním čísle uvedené v účtu zákazníka a/nebo
    objednávkovém formuláři o tom, že zboží bylo předáno
    poskytovateli doručovacích služeb k doručení. Zboží
    bude následně doručeno kupujícímu v expediční lhůtě
    poskytovatele doručovacích služeb. Kupující je povinen převzít
    zboží při jeho dodání poskytovatelem doručovacích služeb na
    určené adrese.

  7. Převzetí zboží stvrzuje
    kupující v případě osobního odběru podpisem potvrzení
    o převzetí, je-li o to prodávajícím požádán, v případě
    dodání zboží na výdejní místo, do výdejního boxu nebo na
    adresu určenou kupujícím prostřednictvím poskytovatele
    doručovacích služeb způsobem požadovaným poskytovatelem
    doručovacích služeb.

  8. Nepřevezme-li kupující
    zboží ve lhůtě stanovené prodávajícím při osobním odběru
    nebo ve lhůtě stanovené poskytovatelem doručovacích služeb
    při dodání zboží na výdejní místo, do výdejního boxu nebo
    na adresu určenou kupujícím, jedná se o porušení povinností
    kupujícího z kupní smlouvy a prodávajícímu náleží
    úplata za uskladnění zboží a náhrada veškeré související
    škody. Za uskladnění zboží je prodávající oprávněn
    účtovat kupujícímu poplatky za každý den prodlení
    s převzetím zboží.

  9. Nepřevezme-li si kupující
    zboží ani v dodatečné lhůtě 30 dnů od okamžiku, kdy
    uběhla lhůta k jeho převzetí, má prodávající právo od
    kupní smlouvy odstoupit, nárok na náhradu škody prodávajícího
    tím není dotčen. Prodávající je dále v takovém případě
    oprávněn jednostranně započíst svou pohledávku za kupujícím
    z titulu náhrady škody a dále pohledávku vzniklou za
    uskladnění zboží v důsledku jeho nepřevzetí kupujícím
    oproti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

  10. Je-li z důvodů na
    straně kupujícího nutné zboží doručovat opakovaně nebo
    jiným způsobem, než bylo uvedeno v závazné objednávce,
    je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným
    nebo jiným způsobem dodání zboží.

  11. Kupující je povinen při
    převzetí zboží od prodávajícího v kamenné provozovně,
    na výdejním místě, z výdejního boxu nebo od poskytovatele
    doručovacích služeb na adrese určené kupujícím zkontrolovat
    neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoliv závad
    toto neprodleně oznámit prodávajícímu, resp. poskytovateli
    doručovacích služeb. Shledá-li kupující porušenost obalu
    svědčící o neoprávněném vniknutí do zásilky se zbožím,
    není povinen zásilku převzít.

  1. Výhrada vlastnictví,
    přechod nebezpečí škody na zboží

    1. Kupující
      nabývá vlastnické právo ke zboží k okamžiku jeho
      převzetí.

    2. Nebezpečí
      škody na zboží přechází z prodávajícího na kupujícího
      okamžikem převzetí zboží kupujícím nebo okamžikem, kdy měl
      kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní
      smlouvou tak neučinil.

  2. Odstoupení od kupní
    smlouvy kupujícím, který je spotřebitelem


    1. Spotřebitel
      bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského
      zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:

      1. zboží
        vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného
        jeho osobním potřebám,

      2. zboží,
        které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou
        spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání
        vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,

      3. zboží
        v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo
        z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej
        spotřebitel porušil, a 

      4. zvukové
        nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu
        v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil.


    2. Nejedná-li
      se o případ uvedený v odst. 6.1
      obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní
      smlouvy odstoupit, má spotřebitel v souladu s
      ustanovením § 1829 odst. 1 a odst. 2 občanského
      zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do
      čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím
      určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží,
      nebo:

      1. poslední
        kus zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné objednávky
        více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,

      2. poslední
        položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika
        položek nebo částí, nebo

      3. první
        dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka
        zboží po ujednanou dobu.

    3. Odstoupení
      od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve
      lhůtě uvedené v odst. 6.2
      obchodních podmínek. Pro odstoupení od kupní smlouvy může
      spotřebitel využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím,
      jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní
      smlouvy může spotřebitel zasílat mimo jiné na adresu
      provozovny prodávajícího
      či na
      adresu elektronické pošty prodávajícího
      :
      info@veselaryze.cz.


    4. V případě
      odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku
      ruší. Zboží spotřebitel zašle nebo předá prodávajícímu
      zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14)
      dnů od odstoupení od smlouvy, ledaže mu prodávající nabídl,
      že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je
      zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím
      uplynutím. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese
      spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží
      prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží
      nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

    5. V případě
      odstoupení od kupní smlouvy dle odst. 6.2
      obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky
      odpovídající kupní ceně přijaté od spotřebitele do čtrnácti
      (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem,
      a to stejným způsobem, jakým je prodávající od
      spotřebitele přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit
      plnění poskytnuté spotřebiteli již při vrácení zboží
      spotřebitelem či jiným způsobem, pokud s tím spotřebitel
      bude souhlasit a nevzniknou tím spotřebiteli další
      náklady. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající
      není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky odpovídající
      kupní ceně spotřebiteli dříve, než prodávající obdrží
      zboží, nebo než mu spotřebitel prokáže, že zboží odeslal
      zpět, podle toho, co nastane dříve.

    6. Nárok
      na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající
      oprávněn jednostranně započíst proti nároku spotřebitele na
      vrácení kupní ceny.

    7. V případech,
      kdy má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829
      odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy
      odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní
      smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží
      spotřebitelem. V takovém případě vrátí prodávající
      spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu,
      a to bezhotovostně na účet určený spotřebitelem.

    8. Je-li
      společně se zbožím poskytnut spotřebiteli dárek, je darovací
      smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem uzavřena
      s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od
      kupní smlouvy spotřebitelem, a to i částečně, pozbývá
      darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti
      a spotřebitel je povinen spolu se zbožím prodávajícímu
      vrátit i poskytnutý dárek.

  3. Odstoupení
    od kupní smlouvy kupujícím, který není spotřebitelem

    1. Kupující,
      který není spotřebitelem, je oprávněn od kupní smlouvy
      odstoupit v souladu s příslušnými ustanoveními OZ.

  4. Práva
    z vadného plnění

    1. Není-li
      kupující spotřebitelem, níže uvedená ustanovení čl. 8
      těchto VOP k právům z vadného plnění se nepoužijí. 

    2. Práva
      a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění
      se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy
      (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117
      a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992
      Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

    3. Prodávající
      odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady.
      Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc:

      1. odpovídá
        ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti,
        funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným
        vlastnostem,

      2. je
        vhodná k účelu, pro který ji spotřebitel požaduje a
        s nímž prodávající souhlasil, a

      3. je
        dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití,
        včetně návodu k montáži nebo instalaci.

    4. Prodávající
      odpovídá spotřebiteli, že vedle ujednaných vlastností:

      1. je
        věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle
        používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní
        předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví,
        není-li technických norem,

      2. věc
        množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně
        životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá
        obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může
        spotřebitel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná
        prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže
        smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže
        prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v
        době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným
        způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi
        nemohlo mít vliv,

      3. je
        věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k
        montáži a jiných pokynů k použití, které může
        spotřebitel rozumně očekávat, a

      4. věc
        odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které
        prodávající spotřebiteli poskytl před uzavřením kupní
        smlouvy.

To
neplatí v případě, že prodávající spotřebitele před
uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá
vlastnost věci liší a spotřebitel s tím při uzavírání kupní
smlouvy výslovně souhlasil.

    1. Prodávající
      odpovídá spotřebiteli také za vadu způsobenou nesprávnou
      montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy
      provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v
      případě, že byla montáž nebo instalace provedena
      spotřebitelem a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu,
      který k ní poskytl prodávající.

    2. Projeví-li
      se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že
      věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo
      vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou
      spotřebitel nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl
      oprávněně.

    3. Spotřebitel
      může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let
      od převzetí. Vytkl-li spotřebitel prodávajícímu vadu
      oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po
      kterou spotřebitel nemůže věc užívat.

    4. Při
      koupi použité věci je spotřebitel oprávněn uplatnit právo
      z vady v době jednoho roku od převzetí zboží.

    5. Má-li
      věc vadu, může spotřebitel požadovat její odstranění. Podle
      své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo
      opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný
      nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný;
      to se posoudí zejména s ohledem na význam vady,
      hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být
      druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro
      spotřebitele. Prodávající může odmítnout vadu odstranit,
      je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s
      ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez
      vady.

    6. Prodávající
      odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby
      tím spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se
      zohlední povaha věci a účel, pro který spotřebitel věc
      koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na
      vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž
      montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci
      předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž
      vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí
      náklady s tím spojené.

    7. Spotřebitel
      může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní
      smlouvy, pokud:

      1. prodávající
        vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil;

      2. se
        vada projeví opakovaně,

      3. je
        vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo

      4. je
        z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že
        vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez
        značných obtíží pro spotřebitele.

    8. Je-li
      vada věci nevýznamná, spotřebitel nemůže odstoupit od kupní
      smlouvy; má se za to, že vada věci není
      nevýznamná. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy,
      prodávající vrátí spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného
      odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu spotřebitel prokáže,
      že věc odeslal.

    9. Vadu
      lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li
      však k opravě určena jiná osoba, která je v místě
      prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele bližším,
      spotřebitel vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.

    10. S
      výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná
      osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli
      provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na
      sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb,
      případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen
      spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení,
      ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je
      jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel
      požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí
      informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na
      jiné osoby určené k provedení opravy.

    11. Reklamace
      včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o
      tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode
      dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající
      se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po marném
      uplynutí lhůty dle předchozí věty může spotřebitel od kupní
      smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

    12. Prodávající
      je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu
      vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a
      době jejího trvání, případně písemné odůvodnění
      zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby
      určené k provedení opravy.

    13. Kdo
      má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů
      účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva.
      Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce
      po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo
      nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu
      nebylo uplatněno včas.

    14. Prodávající
      či jiná osoba může spotřebiteli poskytnout nad rámec jeho
      zákonných práv z vadného plnění také záruku za jakost.

    15.  Další
      práva a povinnosti stran související reklamací a případným
      vrácením nebo výměnou zboží jsou uvedeny pod následujícím
      odkazem:
      https://veselaryze.cz/reklamace/

  1. Ochrana
    osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

    1. Osobní
      údaje jsou zpracovávány a využívány v souladu jak s
      ustanoveními českých právních předpisů (zákon č. 110/2019
      Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších
      předpisů), tak i evropskou legislativou (nařízení Evropského
      parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, obecné nařízení o ochraně
      osobních údajů). Informace o zpracování osobních údajů jsou
      uvedeny v samostatném dokumentu
      „Zásady
      zpracování osobních údajů“
      .

  2. Mimosoudní
    řešení sporů

    1. Své
      stížnosti může zákazník adresovat příslušným orgánům
      veřejné správy, které jsou pověřeny ochranou spotřebitelů,
      zejména České obchodní inspekci. Může také využít postupy
      mimosoudního řešení sporů České obchodní inspekce, které
      jsou popsány na 
      https://www.coi.cz/informace-o-adr/,
      nebo online platformy pro alternativní řešení sporů nabízené
      Evropskou komisí na jedné z online platforem, které jsou
      dostupné skrze následující odkaz 
      https://ec.europa.eu/

  3. Ostatní

    1. Právní
      vztahy mezi prodávajícím a kupujícím neupravené těmito VOP
      se řídí právním řádem České republiky s vyloučením
      kolizních ustanovení, a především příslušnými ustanoveními
      zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
      pozdějších předpisů.

    2. Pokud
      vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní
      (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že jejich vzájemná
      práva a povinnosti se řídí českým právem.

    3. Smlouva
      je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu
      kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu
      o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.

    4. Je-li
      některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se
      takovým stane, strany jsou povinny toto neplatné nebo neúčinné
      ustanovení nahradit ustanovením, jehož smysl se neplatnému nebo
      neúčinnému ustanovení co nejvíce blíží. Neplatností nebo
      neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost a
      účinnost ostatních ustanovení VOP.

    5. Prodávající
      nemůže garantovat nepřetržitý a bezproblémový provoz
      webových stránek internetového obchodu. Prodávající si
      vyhrazuje čas pro údržbu hardwarového a softwarového
      vybavení a aktualizaci internetového obchodu.

    6. Prodávající
      není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování.

    7. Znění
      VOP může prodávající měnit či doplňovat, a to v celém
      rozsahu. Pro určení obsahu kupní smlouvy se použijí VOP platné
      a účinné v den, kdy kupující učiní návrh na uzavření
      kupní smlouvy.

    8. Tyto
      VOP jsou platné a účinné od 29.7
      . 2024 



Mgr.
Tereza Novák Břečková

Příloha: Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy



Oznámení o
odstoupení od smlouvy



Adresát:

Tereza Novák
Břečková

Třída Masarykova 132
Veselí nad Moravou,
698 01
Česká republika

IČO: 21157723


Oznamuji, že tímto
odstupuji od smlouvy o nákupu tohoto zboží:



Datum obdržení:


Číslo objednávky:


Číslo daňového
dokladu (faktury):


Jméno a příjmení
spotřebitele:


Adresa spotřebitele:


Číslo účtu
spotřebitele:



V _____________ dne
______________



_________________________

podpis spotřebitele